duminică, 6 noiembrie 2011

school of life



ufff sfarsit de weekend...sfarsit de vacanta... Pfff chiar nu am inteles cand a trecut aceasta saptamana. Maine din nou la scoala.Dar decat sa vorbim despre trecere filozofica a timpului, mai bine vorbim "filozofic" despre scoala.

Nu sunt nici corigenta, nici nu am probleme cu profesorii, nici nu stau cu noptile asupra cartilor si tot nu-mi iese nimic ...chiar  as zice ca fac parte din cei care la prima vedere o duc foarte bine cu scoala... "La prima vedere" nu e doar o combinatie accidentala. Desi o duc bine la scoala, nu-mi place in ea, Nu ma refer la liceul meu in particular, zic de "scoala" ca institutie in general.
Dupa mine scoala de azi e ineficienta, pentru ca ne umplu capul cu formule si mai putin ne invata sa ne descurcam in viata. Nu zic ca trebuie sa fim niste analfabeti, dar nici niste tocilari impedicati prin viata. De exemplu invatam sute de pagini de biologie, dar cand in strada sta cazut un om nici prin cap nu ne trece ce sa-i facem sau daca stiu emotiile si stresul ne blocheaza orice actiune. Invatam matematica superioara cu integrale si toate chestiile, dar la banca inca ne mai inseala. Invatam romana, engleza , franceza dar cand sa zicem o propozitie inchegata ne gandim 2 ore. Ne mai vorbind sa analizam o pictura sau o sonata...

In toate scolile si toate clasele se spune ca sunt 3 grupe de elevi: care nu invata, care invata mediu si cei "buni"... Prima grupa cand iese din scoala nu stie nici o formula si notiune, dar nici sa faca ceva tot nu a invatat; a doua grupa parca stie ceva de "materie", dar nimic mai mult, iar cu a 3 e cel mai grav: stie toate manuale si nu au nici cea mai vaga idee cei viata (hey mai sunt si exceptii dar am luat-o asa in general).

Eu consider ca scoala trebuie sa dea indemanari pentru a iesi in "lume" si pentru a decide in viitor cum va fi viata noastra (nu mama cu tata s-o faca). Poate si incearca "scoala noastra" sa ne invete ceva, dar inca e atat de putin...

Personal ma plictisesc adesea la scoala, fiindca o stiu pe de rost, ca pe poezie: azi mate, maine info. Aceliasi actiuni, aceiasi oameni, aceliasi ganduri. Eu sincer vreau de la scoala sa invat, sa-mi fie interesant si sa vreau sa ma duc.

Maine din nou la scoala...Ufff poate voi regreta peste ani: dar vreau s-o termin mai repede...vreau ceva nou..

ps: stiu ca viata in general e plictisitoare, dar eu sunt omul care nu vreau sa-o cheltui in asa monotonia...
                                                             

7 comentarii:

  1. Ai mare dreptate .
    Chestia cu biologia... am invatat niste lectii cu care cuprindea cateva cuvinte de ma uitam in dex si daca cade unul langa mine si isi frange piciorul habar n-am ce sa-i fac .
    La mate la fel...ne invata pe noi cu REGULA LU' GAUSS si alte chestii cand pe noi nu ne opreste nimeni pe drum sa ne intrebe ce e aia ,,integrala din x la a doua" .
    Invatamantul romanesc este LA PAMANT !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai scoala e plictisitoare:)) viata e plictisitoare:)) dar depinde de tine sa o faci sa nu fie asa:)

    RăspundețiȘtergere
  3. @vioreld: ma bucur ca sunt si din cei care ma inteleg ;)

    @C.L.M. : ne straduim, ne straduim dar sunt lucruri care nu depind de noi

    RăspundețiȘtergere
  4. (Miha)Ella, din experienta proprie nici facultatea nu a ajutat in vreun fel. (Alti) patru ani pierduti, cel mai probabil o sa raman cu frumusetea momentelor de dupa cursuri (sau inaintea lor) si cu prietenia celor dragi. De invatat inveti din pasiune si din studiu individual, iar acele (pseudo)utilitati de la serviciu le inveti in functie de tipicul fiecarei firme. Unii iti vor cere sa inveti un soft, altele un anumit program de contabilitate s.a.m.d. si vei ajunge la concluzia indubitabila ca primii 23 de ani din viata nu sunt la fel de importanti ca urmatorii. De aici incepe lupta adevarata, viata adevarata, cu lucruri frumoase si urate. La 23 de ani (mai putin cei de la medicina:) iesi din balonul de sticla si te infrunti cu orice, inclusiv cu tine si cu propriile prejudecati. Cand aveam 18 ani inca visam ca invat utilitati in liceu dar realitatea a fost cu totul alta. Si cele mai frumoase lucruri din viata mea tot dupa terminarea facultatii au venit:p

    RăspundețiȘtergere
  5. Subscriu fiecărui cuvinţel spus(scris) de tine...Pentru mine anii de liceu au trecut ca un nor negru))) de prin a 10-a tot aşteptam să îl termin pentru că aveam impresia că degradez:) vroiam să înaintez, să fac ceva util pentru umanitate :D :D dar zi de zi tot pe băncile de liceu mă vedeam răsfoind chimie, fizică, geografie , care categoric nu aveau să devină obiecte de profil la facultatea aleasă:) şi totuşi cu răbdare ... a trecut şi asta))) De la facultate, te sfătui eu, să nu ai aşteptări prea mari))) e cam aceeaşi chestie))) cu toate că dacă stau să mă gândesc...oricum, e de 100 de ori mai bine))) Răbdare, răbdare, răbdare şi baftă la Bac, asta îţi doresc)) in rest, îţi construieşti singurică soarta ... eşti ambiţioasă, asta contează!

    RăspundețiȘtergere
  6. ti-am mai spus cred ,ca ador felul tau de a gindi si de a te exprima deoarece e foarte aproape de conceptele mele de viata...si chiar vreau sa "scap de scoala"...vreau sa simt ca viata trece cu sens...nu sa ma plictisesc la orele de romina.. :(

    RăspundețiȘtergere
  7. off..scoala, chiar sunt de acord ca invatam la matematica toate limitele, pe care nu le vom aplica nicaieri in viata, sau chiar unele teme la fizica :( ..si chiar acest "Turbo Pascal" (in care nu inteleg nimic) de la informatica care nu este folosit niciunde mai departe chiar la faculcate sau in viata de zi cu zi..)

    RăspundețiȘtergere